„Čajkovského hudbu miluji od nepaměti. Jako to u prvních lásek bývá, ani tato nikdy nezemřela.“
– Semjon Byčkov
Do Čajkovského se Byčkov zamiloval už jako student. S Českou filharmonií realizoval u vydavatelství Decca Classics v roce 2019 komplet skladatelova díla, k jehož pořízení říká: „Můj instinkt mi řekl, že právě zde bych to chtěl udělat, protože je to slovanské, velmi blízké duchu ruské hudby. Například mezi Dvořákovou a Čajkovského tvorbou existuje velká spřízněnost. Zároveň ale netrpí na klišé, se kterými se rodí ruští hudebníci.“
Osobnost a dílo skladatele má Byčkov podrobně nastudované a jeho interpretace z těchto znalostí vycházejí: „Klavírista Sapelnikov řekl, že Čajkovskij neměl ani stín touhy pózovat. Byl upřímnost sama. Při čtení zpráv dalších lidí, kteří ho dobře znali, se vynořuje mnohostranná osobnost. Na jedné straně neuvěřitelně radostný člověk, který si hluboce užíval společnost lidí, velmi laskavý, milující život. Pak je tu druhá stránka, osamělý muž plný úzkosti. Naše interpretace tomu musí odpovídat. Není to jenom o hraní krásných not.“
Na detailním studiu děl i skladatelů samotných staví i Seong-Jin Cho. Korejský pianista již jako student snil o tom, že jednou uvede celé Ravelovo klavírní dílo. „Myslím, že Ravel byl perfekcionista, brilantní myslitel s velmi jasnými nápady. Zároveň v jeho skladbách slyšíme neuvěřitelné množství barev – dokonce i jeho klavírní hudba má často orchestrální zvuk. Ravelova hudba na mě také působí velmi emocionálně. Představuji si člověka, který se jemně usmívá, ale v očích má slzy.“